perjantai 30. tammikuuta 2015

Frozen Elsa

Aloitin cossin tällä kertaa ajoissa, ettei taas tule kiire xD
This time I started making this cosplay in time so I don't have to hurry xD



  Aloitin hameesta, johon oli muuten todella vaikeaa löytää sopivaa kangasta. Yläosan kanssa jouduin laittamaan itseni koetukselle koska en ole koskaan ennen joutunut tekemään vartalonmyötäistä pukua joustamattomasta kankaasta, enkä varsinkaan korsetti-mallia. Siitä tuli kuitenkin yllättävän hyvä!
I started from the dress, and btw it was very difficult to find a good fabric for it. I had  to put myself to the test with the top, because I have never had to make so snug clothing from fabric that doesn't yield at all, not to mention it was corcet-typed. But it turned out pretty well! 





Hameen alaosa oli ehkä helpoin, koska sen kanssa en joutunut tekemään paljon mitään. Ainoastaan tuo halkio oli ongelma, mutta sain senkin säädettyä oikein.
The bottom of the dress was maybe the easiest part, because I didn't need to do pretty much anything with it. I only had a little problems with the slit, but I think I got it right.



Huh että vihasin tehdä tätä ylintä osaa joka jää läpikuultavaksi. Kangas oli helposti repeävää ja sen kanssa oli paljon säätämistä ja itkua ja verta. Hallelujah kun sain sen vihdoin valmiiksi! Ei koskaan enää! D:
Oh how I hated to make this top part which will stay see-through. The fabric was very easily ripping and I had so much woking and crying and bloodspilling with it. Hallelujah when I finaly get it done! Never again! D:









Peruukin stailaus ja laitto oli parasta. Innostuin vähän valkoisen kimalteen kanssa ja heittelin sitä ympäriinsä peruukin päälle xD Nyt puuttuu enää kengät ja viitta. Viittaan onkin jo kangas, ja kenkiä lähden tähystelemään kirpputoreille ensi viikolla!
Styling the wig was probably my favorite part. I got a little exited with all the white glitter and I throw it all around the wig xD Now I only need shoes and the cape. I already have fabric to the cape, and I will go to look for the shoes next week!



Olen sitä mieltä että olisin voinut onnistua tässä paremminkin, mutta taidot ja raha ei tällä hetkellä riitä parempaan. Pieniä yksityiskohtia ja paranteluja vielä tekemättä, mutta eiköhän tästä cossista tule ihan siedettävä :'D
I think I might have done better job with this, but at the moment I'm not talented or rich enough for it. There's still some small details todo and things to fix, but I think I will manage to make this look like bearable :'D

 Till the next time~ ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti